Q-holdet 2023

Julehilsen fra Q-holdet

Mandag d. 4 december 2023 mødtes vi til en hyggelig formiddag hos Jytte i hendes sommerhus på Sandlodsvej.

Det kunne ikke være mere perfekt, med det snedækkede landskab og udsigt over fjorden.

Der var tændt op i brændeovnen, stearinlys og fint dækkede borde, så der var rigtigt lunt og hyggeligt, og med udsigten og sneen, kunne man vist ikke undgå at komme i julestemning.

Helle havde bagt de skønneste boller og kaffebrød. Der var  kaffe på kanden, og Jyttes special lakridssnaps fik vi også smagt på.

Vi var 11 der mødte op, og snakken gik som sædvanlig for fuld skrue.

Da kaffen var indtaget, gik vi over i "Keramikstuen", som ligger lige over for sommerhuset.

Der havde Inger åbnet sin julestue for os  med al hendes fine keramik, duft af krydderier, the og andre lækkerier, nisser i lange baner, kunsthåndværk , malerier m.m. Ja, det var svært ikke at blive fristet, og mange lavede vist også en lille handel.

Tak til Jytte for en dejlig formiddag.

Britta Nielsen

Hvad er Q-holdet

Q-holdet er for kvindelige medlemmer af Kalundborg Sejlklub der, helt eller delvist, er færdige på arbejdsmarkedet.

PT er vi 18 kvinder.

Q-holdet blev oprettet den 2.2 2015 og har netop fejret 8 års fødselsdag. Den primære årsag var og er det sociale samvær.

Vi mødes i klubhuset hver mandag formiddag fra kl. 9:00 til kl. 12:00 til kaffe.

Mandagene har vi i fællesskab tilrettelagt for et halvt år af gangen.

Vi snakker og hygger os sammen i klubhuset, eller vi tager på små natur- eller kultur oplevelser.

I perioder er der tiltag til praktiske gøremål inde såvel som ude i sejlklubben.

Derudover, er der også mulighed for at være en del af sejlklubbens mange udvalg og hold.

De forskellige aktiviteter er også med til at styrke det sociale fællesskab i klubben.

Hvis det har vakt interesse, så kom og vær med og kontakt os endelig.

Vi glæder os til at se dig.

Mere info om Q-holdet. Kontakt Lene Pries: lene.pries@icloud.com

Q-hold1.jpg

I 2020 kunne Q-holdet fejre 5 års fødselsdag

Et er at være medlem af en sejlklub, hvor man hilser på hinanden i forbifarten på broen på vej til og fra båden. Noget andet er det sociale fællesskab, man kan indgå i, hvis man går ind i bestyrelsesarbejde eller byder sig til i et af de mange udvalg og hold, som også er en del af sejlklubben.
Q-holdet for eksempel. Der mødes kvindelige medlemmer, som er helt eller delvis færdige på arbejdsmarkedet, hver mandag formiddag i klubhuset.
Det tæller p.t. 12-15 medlemmer og er organiseret som et sted, hvor det lystbetonede er i højsædet.
Som begrundelse for at engagere sig i Q-holds aktiviteterne nævner et af medlemmerne, at hun ville give noget tilbage til en klub, der har givet hende så mange gode oplevelser. Og det sociale element er det vigtigste. At man kan mødes, drikke kaffe og hygge sig, deltage i de forskellige arbejdsopgaver eller blot sidde og snakke med hinanden.
Af naturlige årsager når medlemstallet på Q-holdet aldrig op på siden af C-holdet, mændenes hold af praktikere, der mødes om tirsdagen. Her er antallet af arbejdsfrie efterhånden nået et godt stykke over de 50, men det skyldes, at der er langt flere mandlige end kvindelige medlemmer i Kalundborg Sejlklub.
Når Q-holdet mødes om mandagen, finder de ud af, hvad klubben har behov for bliver gjort i og omkring klubhuset.
Kvinderne arrangerer også fælles udflugter, der blandt andet gået til Samsø, Nexelø og Røsnæs.
“Ideen er, at vi skal hjælpe hinanden til gavn for fællesskabet sejlklubben, og det er også meget vigtigt for os at understrege, at Q-holdet er en åben gruppe, som har plads til flere. Start på Q-holdet og få mere for dit kontingent”, lyder det samstemmende fra dagens lille flok, der er samlet om kaffebordet pyntet med fødselsdagsflag, der markerer fejring af 5- års dagen.
PR Christian

2021

Efter en længere corona pause genoptog Q-holdet sine mandagsmøder i sommeren 2021.  I september 2021 fik holdet to nye medlemmer.