SAUNAPROJEKT

I bestyrelsen har vi flere gange talt om, at det kunne være attraktivt for vores medlemmer med en sauna i nærheden af sejlklubben, enten på land, hvis det kan lade sig gøre eller på havet. Andre steder i Danmark ligger de allerede, og de er meget populære. Årsagerne til etablering af en sauna i netop vores klub er mange. En sauna er en sund vinteraktivitet, der styrker både krop og sjæl i alle aldre.

Saunaen vil yderligere bidrage til at styrke de sociale bånd mellem vores medlemmer. Endvidere vil saunaen kunne øge aktivitetsmulighederne i vintersæsonen for vores nuværende medlemmer, dels vil den kunne tiltrække nye medlemmer og samtidig, forhåbentlig, bidrage til at fastholde unge i sejlklubben i vintersæsonen. Vi synes derfor, det er en rigtig god idé, som vi gerne vil have afprøvet. Billederne er med som inspiration.

Roklubbens formand Per Jepsen og roklubben er ligeledes meget interesseret i at få etableret en sauna, og vi vil derfor gerne have etableret et udvalg med medlemmer fra de to klubber, der vil arbejde sammen og afsøge mulighederne for at få projektet op at stå.

Studerende fra arkitektskolen vil også inddrages i projektet, i det omfang det er muligt, og de får til opgave at tegne og bygge den, samt indgå i en dialog med udvalget omkring denne opgave.

Udvalgets opgaver bliver konkret at arbejde med beliggenhed, økonomi og daglig drift, vedligeholdelse, sikkerhed, fondsansøgninger, bæredygtighed, mm.

Det kræver naturligvis et grundigt forarbejde, og der er flere uafklarede spørgsmål, som skal undersøges nærmere, hvilket bliver dette udvalgs opgave at undersøge. Når udvalget er etableret, vil medlemmerne fra ro- og sejlklub samt de involverede studerende fra arkitektskolen blive samlet, og projektets rammer fastlægges.

Hvis du er blevet nysgerrig og interesseret i at være et aktivt medlem i dette udvalg og bidrage til en udvikling af en sauna i vores nærområde, vil vi i bestyrelsen gerne høre fra dig. Hvis du er interesseret, kan du tilmelde dig på min mail tm@kalgym.dk samt via messenger. Deadline for tilmelding er den 17.02. 2024.

På bestyrelsens vegne

Thomas Bach Møller