Finnjolle DM i KS

Læs beretningen om DM i Finnjolle, som blev afviklet 18.-20 august med Kalundborg Sejlklub som vært. I artiklen på Finnjolleklubbens hjemmeside er der masser af roser til Kalundborgs Sejlklubs frivillige og ikke mindst til køkkenholdet, og det fastslås, at man gerne kommer igen en anden gang.

Se alle billederne fra de fire dage til lands og til vands i galleriet

Vinder international dansk mester Peter Peet, Holland, foran Joonas Harju, Finland og Otto Strandvig, KDY. Foto: Jan Peetz

Finnjolle sejlere til DM

på Kalundborg Fjord

Finnjolle sejlere fra hele verden mødes til åbent Danmarksmesterskab på Gisseløre i august

Kalundborg Fjord får i dagene 18. - 20. august besøg af sejlere fra hele verden, når Dansk Finnjolleklub afvikler Danmarksmesterskaber 2023 i samarbejde med Kalundborg Sejlklub.

Der vil blive afviklet kapsejladser på en bane i fjorden fredag, lørdag og søndag, og sejlklubbens klubhus og område på Gisseløre bliver centrum for aktiviteterne på land. Der forventes op mod et halvt hundrede deltagere.

Finnjolle sejlerne er, som det udtrykkes af Finnjolleklubben, erfarne mænd i alderen 20 -70+. Tilmeldingen er allerede i gang og der kan forventes sejlere ikke alene fra Danmark men også fra Australien, Tyskland, Holland m.fl.

En  flok af frivillige i Kalundborg Sejlklub har taget fat på de omfattende forberedelser, der omfatter indkvartering, bespisning, organisering på havnen, udlægning af kapsejladsbanen, klargøring af  dommer- og følgebåde og meget andet.

I invitationen til deltagerne, der også er udsendt på engelsk under titlen “ International Danish Finn Championship”,  forklarer Frank Hasselbalch, der står i spidsen for stævnet for Kalundborg Sejlklub, at Kalundborg Fjord er kendt for sine udfordringer til sejlerne med skiftende vinde og stærk strøm fra Storebælt. Det er også et område med megen kommerciel trafik til  og fra industrihavnen, men at der er rigeligt med plads til at sejlerne kan få et godt og udfordrende stævne.

Frank Hasselbalch er godt i gang med forberedelserne og får brug for mange hjælpere til de mange forskellige opgaver, der skal løses i de tre stævnedage.

Du kan kontakte ham allerede nu: